banner



Jasper Philipsen kon het amper geloven na gemiste kans: \Wanneer gebeurt het? Nooit

Geen tweede opeenvolgende zege in de Scheldeprijs voor Jasper Philipsen. De sprinter van Alpecin-Fenix had nochtans zijn maatje Tim Merlier mee in de kopgroep, maar eindigde uiteindelijk als negende en zag Alexander Kristoff winnen.

"Ik denk dat we de hele dag vol gekoerst hebben", aldus Philipsen na afloop. "Dat bekopen Tim en ik op het einde. We waren met twee en dus moesten nosotros altijd proberen te reageren, maar hoe Kristoff nog wegrijdt. Hij was duidelijk de sterkste. Chapeau, want mijn benen waren volledig kapot. Er zat niks meer op. Het was dan ook directly koers van bij de showtime. Ik denk dat ik nog nooit 200 kilometer van start tot finish vol heb gereden. Sprinten zat er op het einde dus niet meer in."

Alpecin-Fenix kon een ogenschijnlijk ideale situatie dus niet uitbuiten.

"Jammer, maar het was echt een zware wedstrijd. Het was nog beter geweest als er nog een derde renner bij was geweest, maar het was nu zo. Een gemiste kans… Er zat gewoon geen sprint meer in op het einde. Nosotros hielden vooral Bora-hansgrohe in het oog omdat zij het talrijkste waren. Het was ook een beetje aan hen om te reageren op Kristoff, maar iedereen zat op de limiet. Tim en ik hadden beide kansen om te winnen, maar nosotros hebben onderweg veel gegeven. Er zijn dus geen verwijten te maken, we waren internet sterk genoeg. Ik heb na mijn ziekte ook nog niet het beste gevoel gevonden."

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Jakobsen baalt

Geen enkele renner van Quick-Footstep Blastoff Vinyl in de goeie ontsnapping, ondanks dat die ontstond na waaiervorming. Kopman Fabio Jakobsen baalde als een stekker.

"Er stond veel wind en ik zat in de tweede groep", aldus de Nederlander, dice uiteindelijk 15de werd. "Er is niet altijd plek in de eerste waaier. Normaal komen groep één en twee altijd terug bij mekaar, maar vandaag niet. Ik had zeker gehoopt hier vandaag te winnen. Ik had niet gedacht dat er een groep ging wegrijden en het zou halen. Dat is balen voor mij en balen voor ons. Nosotros hebben hard gereden, het was een zware koers. Je kan niet altijd winnen."

"Er reden twintig jongens weg, daar schoten er dan nog twaalf of dertien van over. Wij waren niet goed genoeg om het gat te dichten. Het was ook jammer dat Dylan Groenewegen en een ploegmaat van hem moesten lossen. Wij moesten het dan samen met Lotto-Soudal oplossen. We werkten goed samen en kwamen zelfs even tot dertig seconden. Ik heb zelf ook mijn duit in het zakje gedaan. Niet zo veel als dice andere jongens, want ik moest nog sprinten. Maar helaas kregen we het gat niet dicht."

"Het is een gemiste kans", klinkt het. "Maar ik ben een massasprinter en die was er vandaag niet. Ik heb mijn wattages gereden en ik rijd een goed voorjaar, maar de Scheldeprijs was niet voor mij."

 

  ©  GOYVAERTS/GMAX Agency

Van Poppel: "Ik kom nog eens terug om te winnen"

Danny van Poppel haalde in de Scheldeprijs zijn eerste podiumplaats van het seizoen binnen. De 28-jarige Nederlander moest in Schoten zijn meerdere erkennen in de Noor Alexander Kristoff na een korte solo. Vorig jaar werd Danny van Poppel vierde in Schoten.

"Je moet soms een beetje gokken. Ik ben redelijk snel maar ik was zeker niet de rapste van het gezelschap. Dat moet wellicht ook Alexander Kristoff gedacht hebben. Hij demarreerde en toen ging iedereen naar elkaar kijken. Ons nadeel was dat nosotros de kopgroep bevolkten met vier renners. Wij gingen de kaart Sam Bennett trekken maar dat heeft niet mogen zijn. Het draaide uiteindelijk niet op een dart uit. Kristoff kon zijn aanval uitzingen tot het einde. Tweede worden is niet slecht, denk ik dan", gaf Danny van Poppel mee.

"Spijtig genoeg was Alexander Kristoff me net voor. Ik wou ook een aanval opzetten en zo de dart misschien ontlopen. Er waren toen nog twee man om Bennett naar de eindmeet te loodsen mocht mijn poging niet lukken", vervolgde Van Poppel.

Van bij het brainstorm van de koers was het oorlog. "Als ik me niet vergis waren er nog voor de eigenlijke offset, tijdens de neutralisatie zeg maar, al drie valpartijen. Zo nerveus ging het er aan toe. Eens we er mochten aan beginnen was het meteen vol gas. De eerste waaier heeft het uiteindelijk tot het einde gebracht. Achter ons kwam die groep op een gegeven moment wel heel kort. Wij zaten in overtal dus vonden de anderen dat het aan ons was om al het werk op te knappen."

"Toen we hoorden dat Fabio Jakobsen eraan zat te komen, kregen we ook wel steun en konden we zo weer meer voorsprong nemen. En dan moet het achter ons geknakt hebben. Met Fabio wil je natuurlijk niet gaan sprinten want dan is dat voor de tweede plaats. Ik heb hier al een pak ereplaatsen. Ik kom zeker nog eens terug om hier te winnen", lachte Danny van Poppel.

 

  ©  BELGA

Welsford "aangenaam verrast" met derde plaats

De 26-jarige Sam Welsford mocht mee het podium op na de Scheldeprijs. De Australiër moest enkel Alexander Kristoff en Danny van Poppel voor laten gaan. Eerder dit jaar sprintte Welsford in de Bredene-Koksijde Classic ook al naar een vierde plaats. In de Classic Brugge-De Panne finishte Welsford als 35e.

"Ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast met die derde plaats. De koers brak al heel snel open. Wij vormden de eerste waaier en wat restte van deze groep heeft ook mogen strijden voor de zege. Ik was een van de laatste mannen die naar de kop van de koers kon rijden. Achter mij brak het en weg waren wij. In volle finale werd er heel hard gepokerd. Ik had nog Casper van Uden bij mij zodat wij ook elk om beurt konden reageren en het spelletje meespelen", meldde Sam Welsford.

De wind en de mannen van BORA-hansgrohe maakten het tot een lastige koers. "Dice van BORA hadden vier man mee in de kopgroep. Zij probeerden in volle finale hun ploegtactiek uit te spelen. Uiteindelijk zou Alexander Kristoff er anders over denken. Ik ben dit jaar eigenlijk begonnen aan mijn wegseizoen. Ik was voorheen pistier en wil me nu bij Team DSM verder ontwikkelen. Ik houd wel van die iets zwaardere koersen zoals vandaag. Eigenlijk hebben we meer dan vier uur moeten knokken voor onze voorsprong die we al snel in de wedstrijd vergaarden. Ik heb alvast genoten van deze Scheldeprijs", verduidelijkte Sam Welsford, die zondag de Ronde van Turkije gaat aanvatten bij Team DSM.

Source: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220406_95724536

Posted by: brittpreal1963.blogspot.com

0 Response to "Jasper Philipsen kon het amper geloven na gemiste kans: \Wanneer gebeurt het? Nooit"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel